Wanneer u een indicatie heeft voor zorg met verblijf, maar u zolang mogelijk zelfstandig wilt blijven wonen, ook wanneer uw gezondheid minder wordt.  Dan bestaat de mogelijkheid om de zorg die uw indicatie staat ook thuis te ontvangen.  Dit kan met de zogeheten Modulair Pakket Thuis (MPT). Met het Modulair Pakket Thuis kunt u  een deel van de zorg van een zorginstelling krijgen en een deel zelf regelen met uw persoonsgebonden budget.  Met het Modulair Pakket Thuis kunt u bijvoorbeeld een combinatie maken van verpleging, verzorging, begeleiding thuis en/of dagbesteding. Een Modulair Pakket Thuis krijgt u als u niet het volledige zorgaanbod van een zorginstelling nodig heeft of de zorg niet geheel zelf via een persoonsgebonden budget wilt organiseren.

Wat is het verschil tussen een Modulair Pakket Thuis en Volledig Pakket Thuis?

Het grootste verschil tussen een Volledig Pakket Thuis en een Modulair Pakket Thuis is dat bij een Modulair Pakket Thuis de zorgaanbieder niet zorgt voor uw maaltijden en huishoudelijke taken. Het Modulair Pakket Thuis is ideaal voor mensen die bijvoorbeeld samen met een partner wonen of kinderen die nog inwonend zijn bij hun ouders.

Wilt u meer weten over ons Modulair Pakket Thuis (MPT)? Of zou u zich willen aanmelden?

De medewerkers van Stichting Zorg & Advies helpen u graag