Mocht u door ziekte, ouderdom of handicap (tijdelijk) niet in staat zijn om huishoudelijke taken zelfstandig uit te voeren, dan biedt Stichting Zorg & Advies de mogelijkheid om u hierbij te ondersteunen. Stichting Zorg & Advies zorgt ervoor dat u op deze manier zolang mogelijk in uw eigen omgeving kunt blijven wonen met hulp bij het huishouden.

Onder huishoudelijk hulp valt:
• Het doen en opbergen van boodschappen
• Het huis schoonmaken (stof afnemen, stofzuigen, dweilen, gordijnen wassen, lamellen schoonmaken, ramen lappen etc.)
• Het doen van de afwas
• Bedden opmaken en verschonen
• Koken of het doen van voorbereidingen voor het koken.
• Kasten opruimen
• Planten verzorgen
• Balkon vegen
• Badkamer en toilet reinigen
• Kleding en linnengoed wassen, ophangen, drogen, vouwen en strijken.
• Koelkast schoonmaken en ontdooien
• Deuren/tegels en meubels afnemen
• Koper- en zilverservies poetsen

Afhankelijk van uw situatie komt u in aanmerking voor huishoudelijke hulp. Hiervoor heeft u een indicatie nodig van de gemeente. Met deze indicatie, wordt huishoudelijke ondersteuning betaald vanuit de Wet maatschappelijke ondersteuning (wmo). Uw gemeente vergoedt een groot deel, daarnaast betaalt u een inkomenafhankelijke eigen bijdrage. Het Centraal Administratiekantoor (CAK) berekent de hoogte hiervan. U vraagt de indicatie aan bij het Wmo-loket van uw gemeente, telefoonnummer: 0800 0643 (gratis).